Groninger leverworst
"Berend Meijer" <contact me at http://www.bmeijer.com/contact_me/>
2009-02-14 15:23:07 UTC
Beste nieuwsgroeplezers,

Na lange afwezigheid ben ik binnenkort een paar dagen in de provincie. En
hoop de gelegenheid te baat te nemen om weer eens een echte Groninger
leverworst te proeven, dan wel te exporteren. Van (heel) vroeger staat mij
de naam Woest bij, maar ik weet niet of dat een slager in de stad was of een
fabrikant. Wie kan mij vertellen waar in de stad of in het oosten van de
provincie ik nog een echte grove leverworst kan krijgen?

Berend
http://www.bmeijer.com
Harry Perton
2009-02-14 17:28:18 UTC
On 14 feb, 16:23, "Berend Meijer" <contact me at http://www.bmeijer.com/contact_me/>
Post by "Berend Meijer" <contact me at http://www.bmeijer.com/contact_me/>
[...]
Ben zelf niet zo'n liefhebber van die leverworst met harde stukjes,
maar probeer eens in de Steentilstraat in stad, vanuit de binnenstad
komende de laatste slager aan de rechterkant. (Hoewel die andere ook
wel goed schijnen te zijn.)

weblog: http://gelkinghe.web-log.nl
laatste bericht: Imca Marina niet blij dat ze ambassadeur af is.
verwacht: Oosterhavenrondje
Nieuwtje
2009-02-14 20:27:40 UTC
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leverworst
http://www.slagerij-jelmerklein.nl/assortiment.php
:-)
--
Moi
Paul
What God wants, God gets...
rené
What God wants, God gets...
Ger
2009-02-15 11:41:23 UTC
On Sat, 14 Feb 2009 15:23:07 -0000, "Berend Meijer" <contact me at
[...]
Slager Woest zat in de Poelestraat.....in het brede deel aan de
rechterkant vanf de Grote MArkt gezien..
Mijn moeder ging er altijd "amerikaantjes" halen..een soort gekruid
gehakt in paneer, gevormd als een langwerpig broodje...dat was volgens
mijn moeder de specialiteit van Woest voor haar en het was lekker!!!!
Als ze daar dan toch was werd er natuurlijk ook leverworst gekocht.
Hoewel slager Sloots( ook al verdwenen) aan de Thomassen a
Tuessinklaan ook heel lekkere leverworsten verkocht.

Ger
"Berend Meijer" <contact me at http://www.bmeijer.com/contact_me/>
2009-03-03 20:06:16 UTC
"Berend Meijer" <contact me at http://www.bmeijer.com/contact_me/> wrote in
[...]
Bedankt voor de reakties.
Het werd uiteindelijk slagerij Cramer in Delfzijl.
En hij smaakte nog als vanouds!

Berend
http://www.bmeijer.com
j***@gmail.com