Wat te doen? A) Schaliegas met enorme verwoestingen of aardwarmte als energiebron? OF B) Eerst Schaliegas met enorme verwoestingen en daarna alsnog aardwarmte als energiebron!
Bert(AWRvB)
2014-07-29 16:43:36 UTC
Wat te doen? A) Schaliegas met enorme verwoestingen of aardwarmte als
energiebron? OF B) Eerst Schaliegas met enorme verwoestingen en daarna
alsnog aardwarmte als energiebron!

In de USA wordt schaliegas gewonnen met als gevolg enorme
verwoestingen van zo'n gebied waar het schaliegas zit! In Australië is
het precies hetzelfde. Maar wat moet er gebeuren als het schaliegas op
is om toch nog aan energie te komen? Het is mogelijk om gebruik te maken
van aardwarmte en dat direct te gebruiken voor het verwarmen van huizen,
gebouwen en straten en om die aardwarmte te gebruiken om er
elektriciteit mee op te wekken. Het gebruik van aardwarmte wordt bijna
overal (niet in IJsland) tegen gehouden! Blijkbaar is er met aardwarmte
niet genoeg geld te verdienen omdat dat een constante aanvoer van
energie is waarmee moeilijk kan worden gespeculeerd en daarom blokkeren
de oliemaatschappijen en anderen zoals speculanten en corrupte politici
het gebruik van aardwarmte.

Buitenaardsen die contact hebben met mensen zoals Billy Meier
zeggen dat aardwarmte zoveel energie kan leveren dat iedereen energie
heeft en aardwarmte kan voor vele honderden miljoenen jaren energie leveren.

Zelf denk ik dat het mogelijk moet zijn om een robot te ontwikkelen
die zichzelf ingraaft in de grond en op de gewenste diepte een
installatie opbouwt die daar warmte aftapt en naar het oppervlak perst
(koud water via een pijp naar beneden en opgewarmd water via een pijp
naar boven) en tegelijk elektriciteit opwekt.
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
joshb
2014-08-04 06:05:29 UTC
Post by Bert(AWRvB)
Wat te doen? A) Schaliegas met enorme verwoestingen of aardwarmte als
energiebron? OF B) Eerst Schaliegas met enorme verwoestingen en daarna
alsnog aardwarmte als energiebron!
[...]

C) Eerst schaliegas tot de opstand niet meer te controleren is,
dan weer overstappen op nucleaire bronnen tot dat door de
vervuiling daardoor teveel mensen kanker krijgen. Ik wou
zeggen 'dan gaan we oorlog voeren om de overgebleven gas en
olie van andere landen,' maar dat doet het westen al.

Misschien dat als er genoeg mensen dood gaan door de abnormale
vernietiging van de natuur ten behoeve van abnormale luxe, dan
ontstaat er een nieuwe balans omdat er gewoon minder mensen zijn.
De kans dat de westerse samenleving zich volwassen gaat gedragen
lijkt mij min of meer uitgesloten. In de middeleeuwen had je een
houten nap, een met pijn en moeite uitgehold stronkje. De meesten
kwamen nooit verder dan een paar dagreizen lopen van huis.
Tegenwoordig worden glazen potten gemaakt voor eenmalig gebruik.
Uit pure verveling racen mensen met een vliegtuig naar de andere
kant van de wereld en als ze daar zijn gaan ze op zoek naar
goedkoop vermaak. Als ze in Zwitserland zijn gaan ze niet kijken
hoe een democratisch land werkt, het komt niet eens in ze op.
Ze gaan daar kinder spelletjes doen, zoals van sneeuw afroetsjen.
Als ze in Mexico zijn gaan ze niet uitzoeken hoe het landbezit
systeem van Mixtecs en Zapotecs*) er in de praktijk uit ziet, maar
gaan ze 'stappen' in Mexico stad, of wandelen in de natuur (wat
natuurlijk ook heel mooi is.) Het is een cultuur voor en door
kinderen.

*)
http://www.truth-out.org/news/item/24981-across-latin-america-a-struggle-for-communal-land-and-indigenous-autonomy

Dat het ook anders kan wat betreft natuur vernietiging, bewijzen
ze daar in Mexico. De fout die het westen maakt is dat er niet
(genoeg) over de stabiliteit van het hele systeem wordt nagedacht;
dus van de maak tot het weggooien, inclusief de nu vrijwel totale
vernietiging van het natuurlijke landschap in Nederland en hoe
dat moet werken op de lange en eeuwige termijn. Bij die Mixtecs
denken ze daar bijvoorbeeld anders over, en wijzen de ontwikkeling
van hun gebied met industrie en dergelijke af omdat het voor hun
idee geen afgerond geheel is. Toch betekend dat niet dat ze in
berenhuiden rondlopen. In plaats van dat het westen iets van
dit soort volkeren probeerd te leren, zoals zij van onze industrie
dingen kunnen leren om het leven makkelijker te maken (maar binnen
de grenzen van het redelijke), is de westerse samenleving meer een
soort vernietigingsmachine. Alles moet aan de kant voor de wilde
productie. Hoe dat er op het laatst uit moet zien zal de meesten
een zorg zijn.

De natuur heeft daar natuurlijk wel een oplossing voor. Een dier-
soort die zich extreem vermeerderd en dan de eigen voedselbronnen
duurzaam uitholt, die wordt na de plaag zwaar teruggeslagen in
aantallen. Soms een schaduw van wat het voor de plaag was. Aangezien
het westen zich als een wild beest gedraagt, lijkt het mij logisch
dat de natuur wetten die voor wilde beesten en hun populatie grootte
ook voor de westerse samenleving uiteindelijk niet te ontkomen
zullen zijn.

Misschien dat er dan achteraf nog iets geleerd wordt. Eerst zien,
dan geloven. Het is natuurlijk mooi dat er hier en daar iets kleins
voor de natuur wordt gedaan; windmolens en verbruik verminderen. Dat
is de richting van de oplossing, maar volgens mij is het een lachertje
vergeleken met wat nodig is. De groep die steeds meer verbruikt
is groter en extremer dan de groep die minder wil verbruiken. Overigens
is er aan extreme verbruik ook vrijwel niet te ontkomen. Zelfs de
biologische etc doperwten zitten in weggooi potten, en de melk zit
in die overdreven tetra-pakken. Mijn oma kreeg de melk gewoon direct
uit de melkbus in een eigen pan geschept. Zo zie je wat vroeger wel
kon, en hoe meer milieu bewust dat eigenlijk ook was. Ik zou er
bijvoorbeeld geen probleem mee hebben als je alle drinkbare zaken
af moest tappen in eigen kannen of iets dergelijks....

Alles is mogelijk, maar de voorzichtigheid voor de lange termijn
ontbreekt dit volk ten enenmale. Op vrijwel alle fronten trouwens,
zie de economische perikelen waar niets zinnigs mee wordt gedaan.
Het devies is: hou het vandaag nog bij elkaar, en als het morgen
daardoor extra hard uit elkaar spat, dat zien we dan wel weer.
'Na ons de zondvloed, het zal onze tijd nog wel duren.'

Sorry voor het klagen, maar zo zit het wel.
Pasq
2014-08-04 07:24:24 UTC
Post by joshb
[...]
Het is geen klagen, het is je zorgen uiten.
En begrijpelijk. Of de natuur teruggrijpt weet ik niet,
zeker is dat er iets moet gaan gebeuren..
Niet alleen overconsumptie is een probleem.
Ook het verschil tussen arm en rijk is flink uit de pan aan het rijzen.
Een werknemer met een modaal inkomen moet het al jaren doen met de 'nullijn'.
En als er eens een half procent loonsverhoging komt, dan moet je
op je knieen om je baas te bedanken dat hij zo gul is.
Terwijl onze bazen zich gemakkelijk bonussen toeschuiven en loonsverhoging.
Naar mijn mening is de hele economische crisis puur nep...
Hou de mensen dom, dan vullen wij onze zakken..

Er zal uiteindelijk wel ergens een keerpunt komen.
Wanneer en hoe dat komt uit te zien, weet nog niemand...

Als eenling kun je trouwens het denken van de mens niet veranderen.
We zijn niet opeens van vandaag op morgen milieubewust, en laten ons
niet meer verleiden door de marketing door na een jaar alweer een
nieuwe telefoon te kopen, domweg omdat de buren die ook hebben,
en we niet onder willen doen voor een ander...

Milieuvriendelijk is ook iets van de overheid..
Ze roepen dat we zonnepanelen moeten kopen, dat we met zijn allen het
OV moeten nemen..
Alleen is het OV duurder dan dat je met je eigen auto rijdt (en ook
nog eens sneller), en is de aanleg van zonnepanelen nog steeds duur..

In Duitsland hebben ze "groene" stroom (over)gesubsidieerd.
Gevolg is dat je bijna op elk huis zonnepanelen ziet staan
(maar ook complete velden), overal windmolens staan,
en er in Duitsland een overschot is aan electrische energie.
Daarom wordt de Duitse stroom nu voor een appel en een ei geexporteerd
naar het buitenland (waaronder ook Nederland)..
In andere landen is het OV spotgoedkoop en efficient.
Voor het geld dat ik in Echternach (Luxemburg) een buskaartje koop
om met de bus naar Luxemburg stad te gaan, daar haal ik de benzine nog
niet eens uit, laat staan de parkeerkosten...
Het kan dus wel...
Maar dan moet de overheid investeren...

Maar zolang groen duurder is dan normaal denk ik niet dat je veel
mensen over krijgt..

O ja, en ik koop gewoon plofkip in de aanbieding.
Niks duurzame kip.. Want hoe weet ik dat die duurzame kip
duurzaam is? Door de verpakking die er om zit die dat aangeeft??
Omdat het duurder is?? Ben jij gek...
Duurzame kip is gewoon plofkip die in een andere verpakking zit,
met een duurder prijskaartje..
Gevolg: Jij koopt plofkip, en de rijken worden nog sneller rijk...
Maar jij denkt dat je goed bezig bent...
--
Groet,

Pasq
joshb
2014-08-05 12:19:14 UTC
Post by Pasq
Post by joshb
[...]
Ok, dat is heel vriendelijk van u.
Post by Pasq
En begrijpelijk. Of de natuur teruggrijpt weet ik niet,
zeker is dat er iets moet gaan gebeuren..
Het begint waarschijnlijk met relatief kleine dingen, dan wordt het
erger op den duur. Op het laatst overrompeld de natuur de zaak tenzij
de mens zich bijtijds wijzer opsteld. Er is natuurlijk een gerecht-
vaardigde hoop dat het niet te ver uit de hand hoeft te lopen.

[...]
Post by Pasq
Naar mijn mening is de hele economische crisis puur nep...
Hou de mensen dom, dan vullen wij onze zakken..
Ik denk dat dit zowel waar als onwaar is: er is wel degelijk een
crisis in de hoogste regionen waar ze niet op een miljardje meer
of minder kijken. De staatsschuld en andere schulden pyramides
zijn ingestort (het was een gegeven dat dit zou gebeuren). De
Staat zelf drukt nu geld bij om te voorkomen dat door de gigantische
schulden en andere fraudes (bijvoorbeeld met hypotheken) grote
financiele instellingen niet bankroet gaan. Wat wel zou moeten,
maar de politici van vandaag de dag zijn mooi weer paardjes, die
er vooral voor de show en eigen gewin zitten - een land op orde
houden is iets waar zij niet zoveel trek in hebben. Maar dat is
niet alleen hun fout, het volk wil ook niet de kosten van een
herstructurering betalen: het zou eens een spaarcent kosten. Dit
betekend op de korte termijn stabiliteit, en daarom zien we niet
echt een crisis (of helemaal niet) op straat. Op de lange termijn
zou dit gebruikt moeten worden om de zaak in de top op te schonen
met zo min mogelijk pijn voor de gemiddelde burger. De pijn moet
genomen worden door hen die de zooi gemaakt hebben: top bankiers,
top politici, en dergelijke. Zware ingrepen zijn nodig, in de
orde van de Rabo bank, de ING, enzovoorts: opheffen, klanten
overhevelen, leningen wegstrepen, zware verliezen zullen genomen
moeten worden, en waar nodig rechtzaken gevoerd tegen de fraude
met bijvoorbeeld de Amerikaanse hypotheken en de valse hoge
waarderingen die deze hebben gekregen (etc). Dan zal er wellicht
zelfs helemaal nooit iets van deze crisis op straat niveau gevoeld
gaan worden.

Denk echter niet dat dit is wat er ook echt gebeurd. Omdat de straat
de crisis op dit moment niet voelt, eist het volk ook geen goed
gedrag van de politici, bankiers, enzovoorts. Daarom nemen zij deze
verliezen ook niet, en gaat het spel door dat door economen in het
algemeen "het blik verder voor je uit trappen" wordt genoemd. Ik
wil niet persé negatief doen, maar het bijdrukken van grote hoeveelheden
geld om zeer grote schulden af te betalen is al vaker geprobeerd. Een
bekend voorbeeld is de Weimar Republiek en de crash van 1929. Wat mij
betreft kan al dat soort ellende voorkomen worden, maar dan moet er
wel ingegrepen worden op een bepaald moment.
Post by Pasq
Er zal uiteindelijk wel ergens een keerpunt komen.
Wanneer en hoe dat komt uit te zien, weet nog niemand...
Juist; als ooit. Ik durf het niet te zeggen. Maar om nou te zeggen
dat het elegant en betrouwbaar lijkt wat de politiek doet: nee.
Post by Pasq
Milieuvriendelijk is ook iets van de overheid..
Inderdaad.

[...]
Post by Pasq
Maar dan moet de overheid investeren...
Historische fout van Balkenende. Jaja... want dan zou Duitsland
investeren, en duur kennis ontwikkelen, die zouden wij gappen en
dan profiteren we over 2 lijnen. Wat een lafe en luie politiek.
Nee er hadden miljarden geïnvesteerd moeten worden; zo bouw je
een industrie op, kennis, productie, handel, banen, welvaart...
Dus niet gek wat jij nu zegt, dat dit in Duitsland veel beter draait.

[...]
Post by Pasq
[...]
We moeten ergens beginnen, ook al zal er vooral in het begin veel
fraude zijn. De 2de stap is met keurmerken komen, en oplichters
hard aanpakken. Het is iets voor de lange termijn, volhouden en
doorgaan.

Bert(AWRvB)
2014-08-04 17:33:22 UTC
Post by joshb
Post by Bert(AWRvB)
[...]
Het glas wat in de glasbak wordt gedaan wordt gesorteerd!

Hele glazen flessen/potjes enz worden schoongemaakt en opnieuw gebruikt!

Aflevering: Glas

http://www.rtvutrecht.nl/gemist/uitzending/rtvutrecht/westbroek/20140204-0711/

joshb
2014-08-05 12:30:13 UTC
[...]
Post by Bert(AWRvB)
Post by joshb
[...]
Vanaf nu die potten voorzichtig in de glasbak gooien !