Zonder V&D
boebels
2016-03-09 11:01:50 UTC
Went het al in Stad?

Hoeveel droomvoorstellen zijn er al?
Of gewoon sloop?
Popko
2016-03-09 15:33:11 UTC
Post by boebels
Went het al in Stad?
Hoeveel droomvoorstellen zijn er al?
Of gewoon sloop?
Ik zag laatst op ONS (voorheen Nostalgienet) beelden van het centrum
van voor en net na WO2. De G.M. was vroeger een juweel. Door gevechten
aan het einde van de oorlog werd er veel kapot geschoten, zoals de
oost- en noordkant van de G.M. Toch stonden er nogal wat voorgevels
overeind die met wat goede wil bewaard hadden kunnen blijven. Er waren
toen blijkbaar andere prioriteiten en (te veel?) haast. De oost- en
noordkant werden daarna helaas volgebouwd met lelijkheid. Van mij mag
het V&D-pand worden gesloopt, mits er iets moois voor in de plaats
komt.

Popko