Hema crimineel (?)
boebels
2016-07-17 05:51:52 UTC
Een bluetooth wireless headset van de hema belooft zich als bh320 aan te
melden en dan te functioneren.

Evenwel blijkt het hp-039 te zijn en begint met opbellen van een 06-nummer.

Het was dus de Hema in de Herestraat in Groningen.
Dirk T. Verbeek
2016-07-17 09:17:17 UTC
Post by boebels
Een bluetooth wireless headset van de hema belooft zich als bh320 aan te
melden en dan te functioneren.
Android, Windows of iOS?
Post by boebels
Evenwel blijkt het hp-039 te zijn en begint met opbellen van een 06-nummer.
Ik wist niet dat Bluetooth een sim had, het is toch ook een heel andere
frequentie.
Verder zou ik verwachten dat het op je mobiel alleen audio toegang heeft.
Post by boebels
Het was dus de Hema in de Herestraat in Groningen.
Dus bij je thuis gebeurt dat niet? Heb je het al bij andere Hema's
geprobeerd?
boebels
2016-07-17 14:07:15 UTC
Post by boebels
Het was dus de Hema in de Herestraat in Groningen.
Dus bij je thuis gebeurt dat niet? Heb je het al bij andere Hema's
geprobeerd?
De bedoeling van de headset zou moeten zijn om als oor voor een
mobieltje te functioneren. Dus via bluetooth.
Het mobieltje moet je via bluetooth laten communiceren met de headset.
Dat lukt, maar dan gaat het mobieltje "zomaar" uitbellen met een 06-nummer.

De verwijzing naar het Hema-adres slaat op de winkel waar de "troep" is
aangeschaft. (Dat uitbellen zal overal geprobeerd worden.)

Blijkbaar levert Hema fraude-apparatuur.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Dr Moreau
2016-07-17 14:38:06 UTC
Post by boebels
Blijkbaar levert Hema fraude-apparatuur.
Of: blijkbaar (...) was de apparatuur van OP reeds besmet met de meest
gruwelijke malware en triggerde het gebruik van bluetooth een groot en
oud kwaad...
Dr Moreau
Dirk T. Verbeek
2016-07-17 20:32:28 UTC
Post by boebels
Post by boebels
[...]
Het stukje ironie die in mijn antwoord zat lijkt gemist ;)

Nu zonder ironie, het lijkt mij wat vergezocht dat een bluetooth
hoofdtelefoon toegang heeft tot het nummerkiezen.
Tenzij je een extra app geïnstalleerd hebt die niet zo netjes met de
privileges omgaat.

Verder zie ik niet in dat dit iets toevoegt aan nl.wetenschap.
(Waarom ik XPrivacy gebruik)
Luuk
2016-07-17 20:48:42 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Verder zie ik niet in dat dit iets toevoegt aan nl.wetenschap.
(Waarom ik XPrivacy gebruik)
Wat is de verhouding tussen nl.wetenschap en nl.regio.groningen ?

Als dit niet toevoegd aan nl.wetenschap (omdat je daarom XPrivacy
gebruikt), wat voegt het dan wel toe aan nl.regio.groningen?
Dirk T. Verbeek
2016-07-17 22:27:00 UTC
Post by Luuk
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
Dat zinnetje van XPrivacy stond per ongeluk iets te laag, het voorkomt
dat apps teveel vrijheid kunnen nemen.

Omdat de OP meende dat z'n probleem door een Hema in Groningen
veroorzaakt werd lijkt mij die noordelijke groep wel relevant :)
Jan van den Broek
2016-07-18 05:56:13 UTC
["Followup-To:" header set to nl.regio.groningen.]
Post by boebels
[...]
Het relevante voor nl.wetenschap ontgaat mij.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl