Eten in Groningen (stad)
Remco
2015-02-23 15:47:09 UTC
Beste Groningers,

Volgende week ben ik een dag in Groningen. Wie kan een goede en
betaalbare eetgelegenheid aanbevelen in de binnenstad?

Alvast bedankt.

Remco
EeBie
2015-02-23 18:33:07 UTC
Post by Remco
Beste Groningers,
Volgende week ben ik een dag in Groningen. Wie kan een goede en
betaalbare eetgelegenheid aanbevelen in de binnenstad?
Een van de goedkoopsten:
http://eeteriedeglobe.nl/
EeBie
wegzeiger
2015-02-24 10:12:36 UTC
Post by EeBie
Post by Remco
Beste Groningers,
Volgende week ben ik een dag in Groningen. Wie kan een goede en
betaalbare eetgelegenheid aanbevelen in de binnenstad?
http://eeteriedeglobe.nl/
Dag EeBie, ik heb een vraag. Ik heb vroeger geleerd dat je op klinkers,
waar een biezondere klem op zit, een streepje zet, dus Èèn. Is dat nu
niet meer zo of heb je ze weggelaten omdat in dit geval dat woord het
eerste van de regel was?

Herman oet Leer
Peter Kleiweg
2015-02-24 10:48:04 UTC
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/een-van-beiden-n-van-beiden-accenten-op-een
--
Peter Kleiweg, a.k.a. Prietgekweel
http://pkleiweg.home.xs4all.nl/
EeBie
2015-02-24 12:53:49 UTC
Post by wegzeiger
Post by EeBie
Post by Remco
[...]
Ik heb er niet over nagedacht. Volgens Peter klopt het zo wel.

Als er wel een streepje op moet is dat een accent aigu (é) i.p.v. een accent grave (è).
EeBie
wegzeiger
2015-02-24 19:10:51 UTC
Post by wegzeiger
Post by EeBie
Post by Remco
[...]
Beiden bedankt voor je vlugge en zo duidelijke antwoord. Het is voor mij
met mijn bijna 80 jaren niet eenvoudig om nog om te leren. Maar ik denk
er worden ook wel nog veel grotere fouten gemaakt - misschien vallen
daardoor de mijne niet zo erg op! -:)

Herman oet Leer
Remco
2015-03-06 15:09:17 UTC
Post by EeBie
Post by Remco
Volgende week ben ik een dag in Groningen. Wie kan een goede en
betaalbare eetgelegenheid aanbevelen in de binnenstad?
http://eeteriedeglobe.nl/
Dank voor de tip. Het is echt een aanrader voor een betaalbare
maaltijd. Daarna een afzakkertje in het prachtige Huis 'De Beurs' en
de dag kan niet meer stuk.

Remco
EeBie