Corruptie bij huisvesting Gemeente Groningen.
joshb
2014-07-04 09:06:52 UTC
Uit eerste hand vernomen, met meer detail uit tweede hand.
Aangezien ik geen verklikker ben zal ik niet zeggen wie, waar,
wanneer, tegen niemand. Politie of journalisten moeten het
zelf doen. Hoe moeilijk kan het zijn ? Iemand die vriendjes
is met mensen hoog of zeer hoog in de top van een organisatie
bij de huisvesting toebedeling woningen in Groningen stad,
wordt bovenaan de lijst gezet voor toewijzing nieuwe woning
enkel en alleen omdat ze vriendjes zijn. Wellicht is het tijd
om de huisvesting eens onder de loep te nemen, en de meest
corrupte en hebzuchtige elementen (dat gaat altijd hand in hand,
nietwaar) eruit te werken.

groeten.
EeBie
2014-07-04 10:33:28 UTC
[...]
Zelfs boven ex-bajesklanten en ex-junks?
EeBie
Jan-Berend Huizinga
2014-07-04 14:31:10 UTC
Post by joshb
[...]
Luid gekrijs zonder bewijs. Iemand zonder naam voelt zich benadeeld en
stuurt zeer vage en totaal onfundeerde verdachtmakingen de wereld in.

Jan-Berend Huizinga
joshb
2014-07-07 08:08:03 UTC
Post by Jan-Berend Huizinga
Post by joshb
[...]
Zie je hoe je het over jezelf hebt ? Jij hebt geen bewijs voor jou
stelling, ik heb wel bewijzen voor de mijne (namelijk een bekentenis
van de dader, en een getuige die onafhankelijk dezelfde bekentenis
heeft ontvangen en ook weer aan mij heeft verteld).

Dit leidt echter tot een problematische situatie, ivm mijn burger-
plicht om dit land netjes te houden. Ga ik deze personen aangeven ?
Ik zie eerder de corrupte elementen in de Gemeente als het probleem.
Die moeten de zaak netjes houden. Ten tweede hou ik niet van ver-
klikken, en gaat het niet om een ernstig misdrijf. Dus wat moet ik
doen ? Het lijkt me een redelijk oplossing om het via 'het volk' te
doen, want dat maakt misschien nog enige indruk op de corrupte elementen
in de gemeente, en geeft de politie/etc de kans om eens naar betreffende
club te kijken.

Aangezien ik heb gezegd dat ik het uit de eerste hand heb vernomen,
gaat het dus niet over mijzelf. Ik zoek geen woning.

Jammer dat er zo weinig volwassenheid zit in de reacties hier. Zonder
enig bewijs of nuance moet iemand maar even de grond ingetrapt worden.
En met z'n allen even heh, even hakken met z'n allen, geeft ze zo'n
heerlijk machtig gevoel.

Het mag dan ook niet verbazen dat de Gemeente ook steken laat vallen.
Doet me denken aan een filmpje over het voetbal. Allemaal staan ze
te juigen voor een scherm op de Grote Markt. Ironisch genoeg staan
zij te juigen voor het Stadhuis, en dus de Gemeentelijke regering.
Als er dan eens een bijeenkomst over bepaalde misstanden is op de
Grote markt komen er een stuk of 20 opdagen. Jaja democratie, en we
zijn zo'n net land, maar ga niet op de meerderheid wachten... Ze
hebben stuk voor stuk in het Verzet gezeten hoor. Allemaal hadden ze
een onderduiker waar ze voedsel aan gaven. Ná de oorlog dan, ja ja
dan komen de praatjes. Maar als het er op aan komt, dan sta je alleen.
Jan-Berend Huizinga
2014-07-09 23:39:56 UTC
Post by joshb
[...]
Waar zijn jouw bewijzen dan? Tot nu toe kom je alleen maar met
ongefundeerde verdachtmakingen.

Jan-Berend Huizinga
joshb
2014-07-10 07:10:05 UTC
Post by Jan-Berend Huizinga
Post by joshb
[...]
Dat ga ik jou niet aan je neus hangen, zoals ik al zei. Als jij
(en anderen) nu eens wat minder negatief & vooringenomen reageren
terwijl je van niets weet, waren de betreffenden in het gemeente
apparaat misschien nog een beetje geschrokken en hadden de
vriendjespolitiek in het vervolg achterwege gelaten, omdat het
uiteindelijk toch ergens uit komt - omdat uiteindelijk toch iemand
zijn mond voorbij gaat praten (zoals in dit geval). Het is verder
aan de politie en/of anderen om er wat aan te doen. In het geval
het jou onbekend is: getuigen zijn een vorm van bewijs in een
rechtzaak. Ik zeg: wie bewijs zoekt voor corruptie, moet eens
bij de toedeling van woningen kijken, want daar kan wel eens iets
fout gaan (want dat weet ik van de medeplichtige dader zelf).

groeten, ik ga er nu ook niet verder op in want dat heeft toch
geen zin.
Ben Doedens
2014-07-10 09:34:34 UTC
Post by Jan-Berend Huizinga
Post by joshb
[...]

De volgende gemeentelijke website meldt:

http://m.groningen.nl/pdc/loket-bouwen-en-wonen/woonvergunning/
Een woonvergunning is niet van toepassing in de gemeente Groningen

Dat betekent dat de gemeente geen enkele bemoeienis heeft met de toewijzing
van woningen. Dat is een zaak tussen huurder en verhuurder. Woningen die
gebouwd zijn met subsidie van de overheid door de woningbouwcorporaties
worden meestal toegewezen op basis van een aantal criteria zoals b.v.
urgentie. Acantus in Oost-Groningen hanteert zelfs een verloting als er
meerdere kandidaten zijn. Ondanks de bezwaren uit de samenleving kon daar
niks aan worden gedaan.

Waar een woningbouwcorporatie optreedt als projectontwikkelaar en geheel met
eigen financiële middelen woningen bouwt voor verkoop of verhuur zijn dit
soort criteria niet eens van toepassing. Daar is de verhuur volkomen vrij en
kan de verhuurder verhuren aan wie hij wil zonder enige overheidsbemoeienis.

Ik meen dat de Stad alleen het percentage studentenbewoning in enkele wijken
en straten aan een maximum heeft gebonden.

Dat corporaties niet fatsoenlijk van deze vrijheden gebruik kunnen of willen
maken zien we momenteel aan de Vestia enquete en de onregelmatigheden bij
andere corporaties.

Ik snap dus niet waar je het over hebt met je vriendjespolitiek.
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
j***@gmail.com

Je hebt het hier over jezelf: iets roepen waar niemand wat mee kan, en jezelf (en anderen) wijsmaken dat jij er alles aan gedaan hebt.
Menno
2014-07-04 19:28:01 UTC
Post by joshb
[...]
Vroeger aten de grefo's altijd als eerste uit de ruif !
--
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !

De bearenburch is myn sjirurch

Grouten oet Grunnen (Stad)
Ben Doedens
2014-07-06 22:10:43 UTC
"joshb" schreef in bericht news:***@debian.mraha_x...

[...]

Ja hoor het is ALTIJD al zo geweest en het zal ook wel ALTIJD zo blijven....
Dit soort ongefundeerde verdachtmakingen dan.

Het was wel eens zo dat inwoners van een "bepaalde buurt" vrijwel geen kans
kregen uit deze buurt weg te komen. Vaak alleen om de reden dat bewoners van
de "goede" buurten in opstand kwamen als woningen in hun buurt aan zeg maar
Tokkies werden toebedeeld. Dat is nu nog niet veel veranderd. Tokkies,
Pedo's en andere inwoners van de onderkant van de maatschappelijke ladder
zijn vrijwel nergens welkom.
--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens