GroenLinks Groningen en de schijn van het oneigenlijk gebruik
Harry Perton
2006-03-04 21:09:19 UTC
Zie:
http://gelkinghe.web-log.nl/
Joske
2006-03-05 10:27:07 UTC
Post by Harry Perton
http://gelkinghe.web-log.nl/
"Overheidsgeld hoort absoluut niet in een verkiezingskas thuis, ook
de schijn dat het daar belandt moet je zien te vermijden."

Juist. Maar ook hier: voordeel van de twijfel.

Waar moet ik trouwens op stemmen om van die dagelijks terugkerende
sneeuwval af te komen? Oud brood op, vetbollen op, katten breken het
huis af. Niks eigen verantwoordelijkheid, ik wil overheidsingrijpen:
doe er wat aan! :-)

Joske
boebels
2006-03-05 10:38:40 UTC
Hopelijk ken je je burgerplicht: schoon die stoep !
Joske
2006-03-05 12:17:50 UTC
Post by boebels
Post by Joske
[...]
Jazeker. Maar dan is er nog de tuin...

Maar mijn bericht hier heeft wel geholpen want er is een eind
gemaakt aan het gesneeuw. Nu nog uitvissen welke partij hier
meeleest, dan ga ik daarop stemmen.

Joske :-)
http://www.eenbeternederlandbeginthier.nl/index.php?ID=126726&pwd=POPKBN
Harry Perton
2006-03-05 13:30:53 UTC
Post by Joske
Post by Harry Perton
[...]
Misschien helpt een lijntje naar boven? Ene Pim schijnt daar nog wel
een communicatiekanaaltje open te houden.
Joske
2006-03-05 13:43:13 UTC
Post by Harry Perton
Post by Joske
Post by Harry Perton
[...]
Dan moet Mat maar even at our service channelen dat dat kanaaltje
dicht moet. Typisch relnichterige dwarsliggerij: geen manna maar
sneeuw over het gepeupel uitstorten. En in mei zeker weer roze
blaadjes.

Joske :-)
Henk N,
2006-03-05 21:10:22 UTC
Post by Joske
Post by Harry Perton
http://gelkinghe.web-log.nl/
"Overheidsgeld hoort absoluut niet in een verkiezingskas thuis, ook
de schijn dat het daar belandt moet je zien te vermijden."
Juist. Maar ook hier: voordeel van de twijfel.
Maar ik denk juist dat je geen enkel twijfel moet hebben bij dit soort
zaken.

Ik las ergens dat Groenlinks verklaard heeft dat dit geld ok gebruikt word
voor de ondersteuning.
Het is dus juist dat woordje 'OOK' wat de twijfel doet toenemen.

Dus zou je deze subsidies op een aparte rekening dienen te zetten of heel
helder maken, met de bewijzen, dat het gehele berdrag daarvoor gebruikt
word waarvoor het bedoeld is.
Harry Perton
2006-03-05 21:57:51 UTC
Post by Henk N,
Post by Joske
Post by Harry Perton
[...]
Ik las ergens dat Groenlinks verklaard heeft dat dit geld ook gebruikt
wordt voor de ondersteuning.
Het is dus juist dat woordje 'OOK' wat de twijfel doet toenemen.
Dus zou je deze subsidies op een aparte rekening dienen te zetten of heel
helder maken, met de bewijzen, dat het gehele bedrag daarvoor gebruikt
word waarvoor het bedoeld is.
Daarover zijn we het eens.
Volgens Drewes de Haan, fractievoorzitter van GroenLinks in de
Groninger gemeenteraad, gaat GroenLinks dit ook werkstellig maken. Zie:
http://www.dsg.nl/logs/gl/index.php?p=568&c=1
Wat Rob Heusdens (NCPN) daar in een reactie zegt, is trouwens ook wel
weer waar:
"Het onderscheid tussen partij en fractie, en een strikte financiele
scheiding daartussen, dat lijkt me in concreto nogal moeilijk"
Een betaalde fractie-ondersteuner kan immers net zo goed werken voor de
partij-afdeling. Geen haan die daarnaar kraait. Ben in elk geval
benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Henk N,
2006-03-05 21:06:30 UTC
Post by Harry Perton
http://gelkinghe.web-log.nl/
Leuk dat je reclame maakt voor je eigen site maar ik lees daar niets over
het onderwerp.

Misschien de link even correct weergeven.
Harry Perton
2006-03-05 22:03:50 UTC
Post by Henk N,
Post by Harry Perton
http://gelkinghe.web-log.nl/
Leuk dat je reclame maakt voor je eigen site maar ik lees daar niets over
het onderwerp.
Misschien de link even correct weergeven.
Op het moment van de eerste post in dit draadje was de link correct
weergegeven, en je hebt het item een paar minuten nadat je dit
opschreef ook wel gevonden. Maar voordat er straks nog meer mensen gaan
klagen, geef ik nog even de precieze url:
http://gelkinghe.web-log.nl/log/5146345
Henk N,
2006-03-06 22:42:24 UTC
Post by Harry Perton
Post by Henk N,
Post by Harry Perton
[...]
Nee, ik had hem nog niet gevonden. Kwam deels omdat ik ook niet veel zin
had om hem te zoeken.
Post by Harry Perton
Maar voordat er straks nog meer mensen
http://gelkinghe.web-log.nl/log/5146345
Nu, maandagavond wel gelezen.

Tsja, je kunt naruurlijk uit de losse hand wel wat roepen als Groenlinks.
Maar sommige kosten kun je aardig precies berekenen.
Bijvoorbeeld kosten van een krant kun je verdelen op een objectieve
basis.
Zelfde kun je voor gebruik van een pand doen.
Medewerker kun je gewoon op een percentage zetten.
In het verleden heb ik voor een werkgever ook wel eens bij moeten houden
wat voor tijd ik aan bepaalde werkzaamheden had besteed.
Leuke was wel dat het uiteindelijk rsulteerde dat er personeel bij moest
komen. :-)

Aan de andere kant, als het niet om grote bedragen gaat moet je soms ook
niet op alle slakken zout strooien.
Blijft dus over de schijn tegen hebben en dat is voor de zuiverheid van
het openbaar bestuur en de belastingcentjes wel belangrijk.