De politie en wegwerkzaamheden/omleidingen groningen
erik muurman
2003-07-19 18:42:52 UTC
Vandaag om ong 17:00 reed ik via de A7 uit de richting van hoogezand naar
groningen.
je komt dan bij het europaplein warr je dan niet rechtdoor mag op dit
moment.
Rij er een politiebusje voor me, deze gaat gewoon tussen de afzetting door
om op die manier toch rechtdoor de stad in te gaan. Volgens mij dit gewoon
uit gemakzucht o.i.d. ging daarna wel voor het rode licht staan wachten dus
de smoes dat hij snel ergens naar toe moet is denk ik niet van toepassing.
ik denk eerder dat er een wisseling van dienst is om ong. 17:00 Vind het
nogal schandalig dat ze op zo'n manier een voorbeeld geven.
Mark Schonewille
2003-07-20 09:34:40 UTC
Je hebt gelijk. In Nijmegen gebeurt het ook (ik weet het,
off-topic). Ik zag een motoragent zonder sirene, dus zonder
urgentie, over het fietspad rijden op een stuk waar ander
verkeer toch echt niet komen mag. Dit soort dingen gebeuren voortdurend.

Mark
Alexxx
2003-07-20 10:59:20 UTC
Volgens mij moet er een "vluchtroute" beschikbaar blijven voor politie en
ambulance. Ze zullen er weldegelijk misbruik van maken ja. Maar echt slim
lijkt het me ook niet, want als er 1 iemand is die het voordoet, dan doet
derest dat ook...beetje dom...Uit nood (breekt wetten) vind ik het prima als
ze dat binnendoorweggetje zouden gebruiken. Was hier in de buurt ook zo, de
burgerweggebruikers moesten tig km omrijden omdat 1 weg afgesloten was, maar
de politie en ambulance en brandweer konden via een fietspad rijden. Maar
wat ik zo 123 gezien heb daarvan, gebruikten ze die fietspad ook alleen in
noodsituaties..

--
Mvg,
______________
willem3_14
2003-07-21 19:54:09 UTC
Toen 1 van de 2 dienders dat met een grote bek wenste te bestrijden,
heb ik hem voorgesteld om dit samen ff te verifieren bij de chef
wijkteam centrum.
Maar dat durfde hij niet aan
Cheers, Pieter
-
Wrom heb je niet doorgezet dan?

groet willem
Pieter Wierenga (D.T.C.)
2003-07-22 09:37:52 UTC
On Mon, 21 Jul 2003 21:54:09 +0200, "willem3_14"
Post by willem3_14
[...]
ik was al es bij die betreffende chef op de koffie geweest.
(na een bij de gemeenteraad ingediende klacht over de autosurveillance
in de Poelestraat)
de man vertelde mij toen dat het vreselijk moeilijk is om dienders uit
hun auto te krijgen.
(ik zag wel dat hij het liefst "met hun luie reet" tussen wilde
voegen ;-))

verder ben ik niet aangesteld om ontspoorde dienders op te voeden.
dan kan ik wel aan de gang blijven.
ik zeg dus meestal dat ze hun baas maar es moeten vragen.

Cheers, Pieter

-
Vernuft is 1 sublimatie van Domheid.
Ben Doedens
2003-07-22 09:53:49 UTC
Post by willem3_14
[...]
Waar is de tijd dat de diender slechts kon beschikken over zijn dienstfiets
als enig vervoermiddel ?

Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
http://home.hetnet.nl/~bendoedens

Spreuk van de dag:
--- Hai gait as n bisschop te keer
willem3_14
2003-07-22 20:23:02 UTC
Post by Ben Doedens
Waar is de tijd dat de diender slechts kon beschikken over zijn dienstfiets
als enig vervoermiddel ?
Ach met die reccessie van vandaag de dag ;')

Groet Willem
erik muurman